Address

Strada Ion C. Bratianu, Arad, Romania

Contact

0040723582085

Follow

©2017 by emotii.ro. Proudly created with Wix.com

Aici iti regasesti echilibrul

servicii

Implementez metode eficiente de psihoterapie cognitiv - comportamentala pentru a incuraja auto-intelegerea si imi incurajez clientii  sa adopte noi atitudini si sentimente fata de situatiile de viata. De la deschiderea usilor clinicii mele în anul 2014, am oferit clientilor mei o gama larga de servicii de sanatate mintala. De la circumstante la scara mica, pana la experiente traumatizante -serviciile mele sunt personalizate pentru a satisface nevoile tuturor.

Two Dried Leaves

Prin terapie devi o persoana mai fericita si mai sanatoasa.

Terapie individuala
Bloom

Pentru o mai buna comunicare.

Terapia de cuplu
Lecture

Nu esti singur.

Terapie si consiliere de grup
Foggy Pier

Suntem alaturi de dumneavoastra.

Terapie de familie

Toate raspunsurile pe care le cautati, într-un singur loc.

intrebari frecvente
 
Ce fel de formare aveti in psihoterapie?

Sunt formata in psihoterapie si consiliere cognitiv - comportamantala.

Cat dureaza o sedinta de terapie?

In medie 50 minute.

Ce este terapia cognitiv - comportamentala?

Terapia cognitiv comportamentala este una dintre puținele forme de psihoterapie care a fost testată științific și s-a dovedit a fi eficientă in sute de studii clinice pentru multe afecțiuni diferite.

Spre deosebire de alte forme de psihoterapie, terapia cognitivă este de obicei mai mult axată pe prezent (problema pe care o are clientul, aici si acum), limitată in durata si orientata spre rezolvare de probleme.

In plus clienții învață in terapie abilitați specifice pe care le pot folosi pentru tot restul vieții lor. 

Aceste abilitați implica identificarea gandurilor distorsionate, modificarea credințelor, relaționarea cu oamenii in moduri diferite si schimbarea comportamentelor.

În contrast cu alte forme de psihoterapie, psihoterapia cognitiv comportamentala este o forma de terapie care are o abordare axata pe soluții de tratament. Aici si acum. 
Orientata spre rezolvarea de probleme si abilitați de învățare.

Scopul terapiei cognitiv comportamentale este de a ajuta oamenii sa se faca bine si sa rămână bine, iar eficacitatea sa, a fost demonstrata in mii de studii clinice. 

 

Cum se poate folosi clientul la maxim de sedintele de terapie?


- in primul rand cereți terapeutului sa va ofere mai multe surse de informare asupra terapiei cognitiv comportamentale, cărți, bloguri, site-uri, etc. 
- in al doilea rand sa va pregătiți înaintea următoarei întâlniri/ ședințe:
- va gândiți la ce ati invatat in sedinta anterioară si notati ceea ce doriți sa discutați la sedinta următoare
- o a treia modalitatea de a maximiza terapia este sa va asigurați ca integrați terapia si ceea ce învătați in ședințele de terapie, in viața de zi cu zi.

Este important sa notati tot ceea ce doriți sa discutați cu terapeutul la următoarea sedinta, in acest fel nu uitați nimic din ce ar putea fi important de discutat in cadrul următoarei ședințe.
Notati gândurile pe care le aveti, sentimente si comportamente. 

 

Care este teoria din spatele terapiei cognitiv - comportamentale?

Fiecare persoana percepe altfel situatiile.

Terapia cognitiv comportamentala se bazează pe modelul cognitiv: modul in care noi percepem situațiile influentează modul in care ne simțim emoțional. 

De exemplu, o persoana care citește aceste informații poate crede, "wow! Aceasta informație suna bine, este ceea ce am cautat mereu" si se simte fericit. 

O alta persoana care citește aceste informații poate crede, " Ei bine, acest lucru suna bine, dar nu cred ca sunt capabil sa fac asta." Aceasta persoana se simte trista si descurajata. 

Fiecare persoana percepe altfel situatiile 

Centrul universului tau esti tu, cea mai importanta persoana din viata ta esti tu, daca tu nu te simti bine nu vei putea fi cea mai buna versiune a ta pentru a avea o viata frumoasa si cu sens. Atunci cand tu te simti bine si cei din jurul tau se simt bine.
Nu te neglija pe tine.


 In concluzie nu situația este cea care afectează in mod direct modul in care oamenii se simt emoțional ci mai degrabă gândurile lor in si despre acea situație. 

Atunci cand oamenii sunt intr-o situație stresanta, perspectiva lor ( asupra situației ) este adesea eronata, si gândurile lor pot fi adesea nerealiste, false, iraționale. 

Terapia cognitiv comportamentala ajută oamenii să identifice gândurile care le provoacă stres si emoții negative si sa evalueze cat de realiste sunt aceste gânduri. 

Apoi ei învață cum sa schimbe acest mod de gândire distorsionat, nerealist. Cand avem o gândire mai realista asupra situațiilor cu care ne confruntam ne simțim mai bine emoțional. 

Accentul se pune in mod constant pe rezolvarea de probleme si inițierea schimbărilor de comportament. 

Gândurile fie pozitive sau negative produc sentimente pozitive sau negative care duc la comportamente fie negative sau pozitive.

Componente esentiale in tratament

O altă parte importantă a fiecărei ședințe de terapie este de a ajuta pacienții să răspundă la idei inexacte sau inutile. 

Întrebarea de bază pe care o adresez unui client care raportează o situație stresanta, o emoție negativă sau un comportament disfuncțional este: " ce iti trece prin minte chiar acum?" sau " la ce te gandesti in acest moment?". 
(Odata ce au invatat aceasta tehnica si clienții isi pot pune aceasta întrebare in afara ședințelor de terapie in momentul in care experimentează trăiri negative, emoții negative, comportament disfuncțional/negativ, pentru a reuși sa identifice la ce anume se gandesc cand se simt intr-un anume fel, de cele mai multe ori atunci cand se simt rau.)

Odata ce am ajutat clienții sa isi identifice gândurile disfuncționale si iraționale, ii ajutam sa dezvolte un punct de vedere mai adaptativ si precis asupra situației in special ajutându-i sa examineze validitatea gândurilor ( cat sunt de valabile, adevărate, raționale gândurile, referitor la o situație data, care crează disconfort) si utilitatea gândurilor lui negative si iraționale.

De asemenea ii ajutam sa proiecteze experimente comportamentale pentru a testa acuratețea ( exactitatea) predicțiilor lor. 

Cum stiu daca terapia functioneaza?

Mulți clienți observă o scădere a simptomelor în decurs de câteva săptămâni de la începerea ședințelor de terapie, sau chiar mai devreme, în cazul în care acestea au fost respectate cu fidelitate și clienții au participat la sesiuni cu regularitate. 

Pe langa participarea la ședințele de terapie, imbunătățirea si funcționarea terapiei se observa si are un mai mare impact asupra clientului daca acesta aplica in viața de zi cu zi ceea ce ii cere terapeutul, ( intre ședințele de terapie) de la temele de casa pana la experimentele comportamentale si formulele pentru restructurare cognitivă pe care le primeste clientul. 

De ce sa alegi terapia cognitiv comportamentala? Si cum  isi ajuta terapeutii clientii sa devina proprii lor terapeuti?

La fiecare sesiune de terapie, terapetii ajuta clientii cu problemele specifice pe care le-au intampinat in timpul saptamanii sau cu problemele cu care se asteapta sa se confrunte in saptamana curenta. 

Apoi colecteaza date pentru a identifica ideile, gandurile si comportamentele care au interferat cu capacitatea clientilor de a rezolva singuri problemele. 
Terapeuții implica activ clientii in a decide cu ce vor incepe sa lucreze prima data ( problema care creeaza stres are întaietate ). 
Impreuna ei dezvolta "un plan de actiune", sau teme de casa ( pe care le realizeaza intre sedinte) pentru a implementa solutii la problemele întampinate sau de a face schimbarii in gandire si in modul in care actioneaza. 

Acest proces implica activ si direct clientul in propriul tratament, ei incep sa constientizeze ca pentru a te face bine e necesar sa faci mici schimbari zilnice si constante in modul de gandire, in comportament si in modul in care reacțtoneaza zi de zi. 

Cand terapeutul si clientul decid sa încheie terapia, clienții sunt capabili sa folosească abilitățile si instrumentele pe care le-au invatat in terapie in viața lor de zi cu zi.